Tuesday, October 20, 2009

Open House Part 1

t aj

Aku buat 2 open house kali nie...1 for my frens and my family and another 1 for my darling's family..
senang gitu..kalau tak terlayan..cam last year...rumah kecik..keluarga ramai...then tak larat..tak cukup masa nak berborak bagai...ada rezeki sikit boleh la buat 2 open house...hehehehhe..alhamdulillah....

Open house for my darling's familystarts from 12 to 7pm....menunya..mee kuah (org penang panggil) or mee rebus and pengat durian for dessert cicah with roti...mmm yum yum..

His late grand father jual Mee kuah yg famous area padang menora kat bukit mertajam..ala kampun dia aku tak ingat daa...silap aku depa panggil Pak Leh bihun..dia pun ada gak jual bihun..masa dulu darling aku duduk kampung..so, dia dpt la belajar ilmu masak memasak ni dari tuk wan dia...so..ini la hasilnya...mee kuah...kalau ada open house..gerenti depa suruh buat mee kuah nie..sedap.....aku tak pandai nak masak mee nie...even MIL punya pun lain hasilnya...my darling punya sedap lagi bak kata adik-beradiknya..

My mom bawak pengat durian...sedap sgt...


Fara main wif her pak long...Pak long nie penat baru balik kerja..lena sat aje...tapi si fara dah kacau..dia pun layan aje la..


maksu Lea, fara and abg amirul..











ni my FIL...tengah khusyuk makan mee kuah hasil anaknya..





sebahagian dari keluarga my darling..





Semua adik beradik my darling datang kecuali yg nombor 3 and 4..depa berada nun jauh di sana..

Yg lain semua ada dari no 1 sampai no 8...mak lang n her family pun dtg gak...my mom n sis pun ada..

ni my BIL no 8...the youngest and his wife..my best buddy biras...



apa yg dorang bual kan tue..sebenarnya depa tengok pokok mangga aku yg tanam depan umah..berbuah dah..sedap..manis n harum..depa bagi tips camana nak perbanyakkan buah n jaga pokok...



Kan aku kata open house aku buka dari kul 12 sampai kul 7 kan..tapi depa nie lepak umah aku sampai kul 10.45 mlm...dah la kepenatan...adusss...tapi takpe..setahun sekali...









ada adegan kereta terlekat kat rambut..budak nie nak cuba tengok apa jadik kalau kereta naik kat rambut...at the end..keta nie terlekat kat rambut..so akibatnya kena gunting rambut la...tapi
sikit aje...tak byk dipotong nya..meh tengok gambar nie.


MIL sibuk nak leraikan the car from Umairah's hair...gunting sikit aje rambut nie yea....katanya.




Ini la budaknya...Nama dia umairah...








Budak comel...badan semangat..masya'allah...





tabik tuan..puan..kami nak pulang..nanti kami jumpa lagi yea...








tengok tengok apa tue...?







Ok..enjoy semua...

4 comments:

Amiha Ayu said...

aaahh.. inilah yang aku miss!!!!

Mama Azlina said...

ayu...yup..u missed this 1...tahun ni ko tak dtg langsung..ok!!

rasp said...

i pun kalo leh nak gak wat timing lain2...lagik senang utk kita jadik host kan :)

Mama Azlina said...

rasp: yup..mcm ni senang lagi..tapi kena ada ongkos lebih la..

Lilypie Next Birthday Ticker
Lilypie 3rd Birthday Ticker

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin