Wednesday, July 8, 2009

Durian, Batang Kali


Wooi...jauhnya gi beli durian...selepas kami makan kari ketam kat sentul..kami ke batang kali..carik durian...durian murah oo.....rm7 for 10 biji...tapi kecik-kecik a....

Aku yg kena bawak keta..tension..sebab jalan nie aku tak pernah lalu...darling aku tunjukkan arah aje...tengokla bertapa busynya bandar nie..kalau nak ke batang kali..kena lalu bandar rawang dulu....






Bandar rawang yang sibuk...







Kat sini kami singgah beli buah dulu...tengok la tue...3kg manggis for rm5...murah kan..darling aku borong manggis..mak dia suka makan manggis...


tengok la tue...mata kucing disusun berbukit-bukit....maggis diikat elok aje..cantik pulak nampaknya..



darling aku tengah pilih manggis...aku tak boleh nak turun coz my princess tidur atas my lap..





Lepas tue kami singgah pulak gerai Durian nie..jalan semakin jem...sebab semua org sibuk nak berhenti beli durian..murah ....jadi kenderaan semua jadik slow...



tengokla..murah kan!!..rm5 for 10 bihi..tapi yg ni semua yg kecik2...

kami borong tak banyak sgt pun..sekilo rm4...so we bought 5 kilos...jadik haasilnya about 5 biji yg agak besar la...we called his mom to masak pulut wif santan....ini sodap nie...we reached at MIL's place around 6.15pm...she cooked the pulut n santan...sedap..dah lama tak buat cam gini...syiok makan reramai...makan sampai lebam..hehehehhe...

kurang jelas la sebab ada flash...


Mak masak pulut banyak..so malam kami makan wif ikan masin..sodap....

nampak sedap tak??? hehehhe..







OK kita sambung lagi k??? AdioS!!!

3 comments:

Syima Syaz said...

alamak....durian everywhere...

~ Lady ell ~ said...

dh murah nape tk borong semua...:P

Mama Azlina said...

Syima syaz: musin raja buahla katakan...

Lady ell - hehehhe...tak larat nak makan nanti...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin