Wednesday, March 25, 2009

Wedding cousin aku di seremban-Part 1

Dah lama tak update blog nie..ok..aku nak cerita pasal wedding cousin aku lak..hari tue kat terengganu..la nie kat seremban laks...sambut menantu...bagai nak rak ok..nanti korang akan tengok picture of bunting yg disponsor oleh caterer..(sponsor ke)...byk sgt hiccups dlm wedding nie..tapi tak nak mengaibkan maksu ku n her family la..tapi i wud say..aku dissatified with this wedding..cara caterernya...arrangement of table for the tetamu belah pompuan, cara CHEFNYA...yg buat aku geram sgt...konon pro..tapi tak ok...the chef is my cousin punya hubby punya adik..nothing to do wif me n family though...tapi tak sangka..bila work wise.tak boleh diharap..
tema kali nie..supposedly to be in gold but turn out to be in yellow..kuning diraja..so baju aku tak ikut tema..coz they changed it in the last minutes..tak kesahla..bukan aku yg kawin kan..

aku sampai sana on friday malam..on March 13, 2009..kami tidur umah cousin aku nie, atan namanya...
bayangkan..dari pukul 10am..till masa aku dtg at 9pm..khemah tak siap lagi..ok..dah la kenduri is the next morning...korang mesti bengang kan..aku yg tengok nie pun bengang sgt..about 10 khemah all together..tapi selalunya..or will tak about 3-4 hrs utk siap...tak expertla...sebab dorang nie baru nak berkecimpung dlm bidang nie..so semua cam benda baru..pekerja pun baru bangat...school leavers...i guess no experience...malam tue...fara lak..jatuh..dari kusyen kena kat hidung dia..berdarah..tengok gambar di bawah..tension tak..super active budak sorang nie..then every now and then org asyik bertanya la..kenapa hidung cam tue..sian lak tengok nie...

nampak tak merah hidungnya..tue..close up..
sebab nie umah pengantin lelaki..so tak byk sgt yg nak buat..jadik aku balik umah tidur aje la..
the next morning...breakfast..then get ready for the big ceremony..jemputan kononya around 1,500 ..tapi tak sampai pun...catering rm15..at first katanya is about rm14..bila dah confirm..jadik rm15 laks..itu yg family aku tak puas hati..kesian adik sepupuku nie...bukannya kata dia tak mampu..tapi berpada2 la..baru nak membina rumah tangga..


ini bunting yg disponsorkan..ada nama caterer..tapi aku tak nak rekomen la...tak perlu..cari la caterer lain..aku menyampah...tak pro langsung..

ini setting atas table pengantin..which i wud say..tak perlu cos..belah pompuan is from terengganu..so mana ada menda semua nie kat sana..aku dengar uncle pengantin pompuan siap tanya..boleh minum ke air nie..see?? u get what i mean??

meja pengantin yg biasa aje...perasan tak kerusi pengantin pun jauh2..bila pengantin duduk aku suruh pengapit..tolak bagi rapat sikit kerusi tue..apa ni..kata pro? kerja kat hotel 12 tahun...please laaaaaaa....
masa nie..kerusi utk pengapit pun takde..cukup utk keluarga pihak pompuan aje..aku tak kesah..tapi pelik tak..kerusi utk pengapit takde...

bunga diatas meja is red..but flowers kat bawah tue si blue...tak suai!!

kononnya..chef nie nak masak live la...spoil tul..ni bkn pesta makanan...then lepas masak..biar aje tong gas and the meja kat situ..bila i suruh move..baru dorang move kan...apa la...eksyen aje lebih..

makan time..

bersanding..gambar nie aku tangkap muat aje...
me, my mom, tina and arissa wif my youngest sister, suhana

ini la pengantinnya...wif my sis as pengapit..


my little bro, mas, abg pada chef,,zahar..tina,me and my cousin sister..kakak pengantin lelaki


me and tina...mcm sisters tak?
anak atan..si ahmad luthfan...
ini pelaminnya..cantik tak?
my newphews..dah besar dah...
nanti aku sambung lagi..byk gambar lagi yg nak diuploadkan...till then...

2 comments:

Syima Syaz said...

kiutnye anak akak......!

Mama Azlina said...

syimasyaz: cam mama dia tak?

Lilypie Next Birthday Ticker
Lilypie 3rd Birthday Ticker

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin