Tuesday, August 4, 2009

Kenduri sambut Puasa

We attended kenduri kat umah MIL..Kenduri doa selamat..boleh dikatakan semua anak2nya balik..walaupun ada sorang tue balik tapi tak tunggu sampai habis kenduri..abg ipar tue dtg wif his kids before the event..n balik pagi event..we had the kenduri malam...it was on saturday...seronok bila dah reramai nie...anak2 MIL nie ada 8 org..bayangkan bila dah reramai..wif menantus, cucus...hehehhehe

Menu for the nite was Mee Kari, Satay, Kuih Koci, Salad, Air asam Boi..ni special nie...import dari kuala selangor chefnya..hehhehehe, nasi impit n roti jala wif curry daging...



Air Asam boi yg sedap....home made tau...buat sendiri...chefnya buat guna limau kasturi ..belah 2 n letak asam boi kat tengah2..mmm..sedap..tapi tak ingat la sampai bila disimpannya...bila buat air ni dlm periuk yg besar tue..dia letak lebih kurang 50 biji limau dlm tue...mmmmmmmmm...sedap..masam...best...ditambah wif ais..nyaman sekali



Ni mee curry home made...








Ini birasku yg ke - 5...dia yg buat salad nie...


ni la saladnya..colorful kan?? sesuai utuk org yg berdiet di luar sana...







ini kena melalui testing saringan hehehhehe...tengokla ramai yg merasa..tester la katakan..tester sampai ambik sepinggan...tau MIL ni..mmg habisla...suruh buat kerja..tapi duduk makan...



Mee curry yg dah siap..cukup segala rencahnya..








Budak2 nie masa ni la seronok jumpa sepupu sepapat....tengok la bertapa riuhnya...






Bukan senang nak tengok darling aku ni rajin bekerja...hehehhe....isi air dlm jug utk tetamu...





ini biras ku yg ke 8..yg tengah-tengah tue la..yg menggapit dia tue kiri n kanan..anak buah..cun tak?



Ini air tangan dia...sodap sangat..bestnya...dia sorang buat 4kg roti jala...wah rajinnya..takpe..FIL sayang hehehehe




Aku buat apa? tak buat apa heheheh...makan aje la..janji keringat aku tolong kemas2 ..jadila....ini suasana kat kenduri tue..lelaki makan belah bawah..n pompuan makan belah atas.





ramai kan?? tambah lagi menu yg sedap..tak heavy sangat...







Fara n her Umi...


Me...







Kami boleh santap setelah semua org balik..itupun kul berapa tau..at 10 pm...lapar siut!!


Muka kelaparan ..hehehhehe




Ini anak buat ku...Atikah...cantik kan???








Ok..that's about it..nanti aku cari lagi bahan k???

Jangan lupa jenggah lagi...

Assalamualaikum...

3 comments:

iNa said...

meriahnye kenduri...
ramai adik beradik best..meriah.. :)

MyHeart said...

adoi laparnye tgk salad yg colorful tu...

Syima Syaz said...

alamak...teringin roti jala!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin