Wednesday, November 12, 2008

Wedding Part 1- Abg chiks


Hi and Assalamualaikum...
This time round aku nak cerita pasal wedding Bang chik's pulak...He is my darling's cousin, mak dia la bela darling aku dari kecik, yg aky panggil mak...Aku loves them so much they are like my own sisters and brothers...Ok enough..ni dah meleret ke tempat lain nie...
Anyway,..ceritanya gini...kita orang bertolak dari Taming Jaya to Muar on 18/10/2008 pagi at 10.00 am..pergi 3 kereta...then singgah kat R& R nilai ..jumpa father in law aku and the geng..tambah lagi 2 kereta..jadik 5 keta berkonvoi...
Jauh gilas ok...penat duduk dlm keta..about 2 pm..baru sampai sana..mana taknya..bila dah bekonvoi tue..ada aje berhenti nya..nak solat, gi toilet...sampai la kat umah yg dorang sewa utk sebelah lelaki iaitu kami semua la...kul 3pm...lapar gilas...tapi nasib baik masa berhenti tue kita dah makan...mak mertua ku..bawak mkn...berkelah kat tepi masjid...
Sampai kat umah tue...kami pun apalagi...berehat la..then around 4.30 pm..dorang neighbours belah pompuan..panggil minum tea...so apalagi...kita makanla...
Ini diantara gambar-gambar yg menarik perhatianku....
Ini gambar pengantin lelaki (pakai cap)...tengah jaga budak...practise la katakan..hehehehe

Ini pertunjukan Kuda kepang dan Bersilat...best tengok...asyik gitue...


Selamat....Bang chik dah nikah....sekali lafaz..Aku betting with Bang chik sebenarnya..kalau dia lafaz lebih dari satu kali dia kena belanja...tapi aku laks yg kalah ...dpt gak dia lafaz sekali aje....konon dia terror la...heheheheh...takpe nanti kak ina belanja kay!! tunggu....

Tengok dengan penuh khusyuknya....



hehehehe...dah jadi suami dah aku...Bang chik..jaga elly elok2 tau...dia tengah pakai gelang...nasib baik ngam...

Tak sabar nak angkat nikah...si pengapit laks yg suspen...



Pengantin perempuan nama panggilan Elly dan ibundanya..menangis ..ooooo....
Bang chik with Aim (brother) and Le'a (little sister Ini pengantinnya..nak gi nikah...tema wedding utk mlm nikah is pink.. Takkan nak ikat sampin pun tak tahu..teruk tul la...
Abang dan Maksu Le'A..sempat berposing atas vespa..setelah kenyang makan..
Selepas makan..balik umah..then pakaikan inai...sebab belah malamnya..nikah...


Jari Bang chik...
Mak gigih pakai kan inai utk bang chik..

Fara and Bang chik...
Entah apa yg dibincangkan tue....

Ini sebahagian dari hantaran belah lelaki kepada belah perempuan..


Ini bentuk bunga rose dibuat mengunakan kuih karas..aku pun tak tahu camana jadik cam nie..jgn tanya..tak pandai masak..hehehe..
bunga telur..

Cuba teka apa nie..? Dlm tue ada apa?


Buah-buahan..


Ini jelly...some sort of jelly la..budak2 suka minum nie...

Ini duit hantaran berbentuk bunga..ini semua..hasil tangan biras aku

Ini aku tempah dari Bake Freshly...tq anna...comel sgt..geram aku tengok..ssorry kengkawan...gambar agak blur sikit...


Aku dan Birasku (Fiza)..comel tak? heheheheh...ada gaya model ka??? Beg Gucci present birthday aku tahun nie..dari best friend a.k.a. my little sister...Cik Siti Amiha Ayu...

2 comments:

ana said...

kak..nnt kite kawen ,akak sponsotr la cup cakes...
hehehe..muka xmalu la kite ni...

Mama Azlina said...

hahdhhahha...
camana nie..akak buat then awak belila..tapi bukan cup cakes...choz dates...nak tak? nanti akak war-warkan..tak cukup bahan lagi la nak buat...masuk blog nanti..akak canangkan 1 ofis..tunggu!!!

Lilypie Next Birthday Ticker
Lilypie 3rd Birthday Ticker

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin