Monday, November 10, 2008

Gambar-gambar semasa raya 2008

Hi and Assalamualaikum..semua..

Dah lama tak meng"update" kan blog kan..hehehehe..

Sorry la wei..cable aku hilang la..baru terjumpa balik nie...dan gigih nak meng"updatekan" blog..Gambar-gambar nie semua masa raya hari tue..hope it's not too late...dah late dah pun kan..raya dah lepas...raya haji aje belum lagi...



Raya hari tue aku balik kampung darling aku di Bukit Mertajam, Padang Menora...jgn tanya kat belah mana yea...aku pun tak tahu..yg aku tau..lalu Sg. Dua..then...entah mana entah..tetiba muncul padang menora nie..tapi tak silap aku dari kampung darling aku nak ke bandar bukit mertajam..takes about 1/2 hr aje..kalau tak jem...jalan kampung pun jem kan...heheheh

Anyway, aku balik 2 hari sebelum raya...iaitu...on 27/09 gerak berkonvoi 2 kereta...malam kul 10.30 pm...sampai sana..kul 3 am...on 28/9/2008...sampai sana..singgah kat MC D...beli utk sahur..sebab amirul dah pesan nak makan MC D...so...kami singgah la Mc D...ada jugak Mc D kat area sana..aku ingat takde...heheheeh tak la korok sgt tempat darling aku nie kan...



Sampai kampung around 4.00 am...sampai2..terus tidur jap..walaupun tak boleh tidur..aku lelap la kejap...sebab bising sgt..suara makcik2 darling aku nie nyaring sgt...biasa la org penang...



Waktu berbuka kat sana tak cam kat sini..dorang kat sana lewat 10 mins...masa tengah azan kat TV..si abang...dah nak ambik makanan masuk dlm mulut..nasib baik ditepis oleh pakciknya..gambar tak sempat nak snap...then my father in law kata kat sini dorang bunyikan siren...bila dah bunyi baru la buka...


Tension gak..duduk sini lelama..sebab tak boleh nak kuar pun..hujan tak renti-renti from 29/9 till 30/9 petang...malam baru ok...nak ke pasar ramadhan pun tak daan...

Apalagi kami pun carik la kerja kat dapur...Aku dan sepupu ipar semua berkerumun kat dapur..tengah belajar buat ketupat palas...tengok makcik darling aku yg kitaorg panggil mak jang..tengah syok mengajar....gambar kami takde daaaaaaa...hahahah segan..org baru nak belajar...

Yg ada tangan aku aje...siap dia tunjuk camana nak masukkan pulut dlm kelongsong..aku ni asyik dpt ketupat betina..yg jantan ..setakat 1-2 aje...seeloknya..kena la ketupat jantan..ketupat betina..tak boleh..nanti hilang pulutnya nanti terbungkang....

Cara-cara mengisi pulut...jangka masa nak buat about an hour coz kami ni budak baru belajar..kalau yg dah terror tue..sekejap aje...


Malam 30/9/2008, kami sekeluarga buat majlis doa selamat...then malam tue..dorang buat barbeque...saja seronok2...sambut syawal...





Gambar Acik dan Lea..tengah bakar satay...





On 1/10/2008, sembahyang raya..Baru aku dpt gi sembahyang raya..fara dah besar..n nak duduk ngan orang..so, aku apalagi la..ke masjid bersama 2 ibu mertua ku...gambar takde daaaaaaaaa....tapi gambar org beratur nak masuk tandas mandi ada la...tengok di bawah..mcm scene bujang lapok la pulak..si abg and amirul..sampai tertidur...



Amirul sampai tertidur..menunggu..



Gambar nie..budak2 ni bersama pakciknya..duduk bertinggung...betul tak nie ejaannya...?





Lepas ke masjid..sessi bersalam-salaman...sessi bergambar la pulaks....


oopsss...sorry..gambar nie sebelum raya..sessi melaram baju raya...aku tempah dari zai..thanks zai....sorry gambar tidak memuaskan..






My children..sorry gambar tidak memuaskan..



Fara Arianna..my little princess...now 1 year and 10 months...going to be 2 years sooon...






My darlings

Fara Arianna

Abang long a.k.a Muhammad Fakhruddin Arif bin Mohd Faizal...Form 1 student next year...dah besar dah anak mama...UPSR results on 13/11/2008 nie...mama doakan yg terbaik utk abang..amin

Fara kat kampung with her new shoes..mahal tau..clarks..ok!! takpe..utk puteri tersayang...

Amirul Aizat, turning 8 next year. On 16/11/2008 ni, ada majlis khatan kat bandar baru sentul anjuran BAKKIS..and persatuan kebajikan...so aku daftar kan si amirul nie...

and book mak lang a.k. a. 2n mak mertua aku...utk jaga dia semasa berpantang..hehehehe




Gambar pemandangan..rumah di tepi bendang....comel aje...sejuk mata memandang..


Masa nie gi beraya...umah makcik faizal kat tepi laut...kat kuala sala..sempadan kedah-perlis...

Gambr fara melaram..pakai dress batu..Tuk and Lea yg belikan..pakai kasut with socks...bukan senang nak suruh dia pakai socks...tengok gambar bawah..dia dah lemas dah...




Ni gambar lemas...dan kekadang gambar ni nampak cam nak senyum..camano???


Gambar fara nak buaian ngan abg long...tengok tangan dia...pegang abg ngan kuat sekali...


Posing maut..senyuman yg buat org tergelak..aku tak knp fara senyum cam tue...




Ini gambar Arissa Aleya..beraya umah aku on 5/10/2008, Sunday morning...sebelum dorang balik ke ipoh...si Arissa nie...sopan duduknya..tengok si fara..aktif semacam...


Arissa Aleya nie ikut cam muka Tina, adik ke-2 aku...cuma nasib baik kulitnya ikut daddy dia putih sikit..heheheh..tak baik...


Ok..end of the story..more to come..insya'allah...........

No comments:

Lilypie Next Birthday Ticker
Lilypie 3rd Birthday Ticker

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin