Wednesday, December 3, 2008

7 itu dan ini (ini ambil dari Aida Narina a.k.a. girl)

7 itu dan ini.....aku nak mulakan cerita 7 mengenai diri ku...mesti korang asyik menunggu bila entry baru nak masuk dari ku..sorry kengkawan..aku sibuk gilas nie..with the summary sheets for bonus...sorry sessanggat...tengok sampai eja pun tak tahu nie....


7 mengenai diri ku:

1. Orang Islam(heheeh..mestila)...tapi nampak cam cina kalau tak pakai tudung...betul..tak tipu..ada kalanya org jumpa aku then start speaking chinese..then aku habaq la yg aku org melayu...rugi tak belajar cakap cina masa sekolah dulu....

2. Ada darah campuran...mom formerly Eurasian (now Islam)..her name in IC..Elizabeth Joan Dragon /Norliza bt Abdullah and dad Islam..family sebelah my mom..multi racial..cina ada,india ada...

3. Anak sulung dalam 3 org adik beradik..(sama ibu)...adik beradik 1 bapak ..aku yg ke........jap nak kira....yg ke lima...dari 11 org.

4. Mama kepada 3 org anak, 2 princes and 1 princess.

5. Aku rapat wif Abang (anak yg sulung)..kami macam kawan...

6. Aku pendengar orangnya tapi pendendam gak!! hehehehe..jahat kan..tapi dendam aku simpan dlm hati aje..tak luahkan pun..

7. Suka masak tapi malas nak kemas..betul..darling aku yg kemas dapur aku selalunya...hehehehhe

7 Perkara yg aku takut didunia:

1. Mati (subhanallah).

2. Hilang anak-anak ku..mahu gila dibuatnya...

3. Takut tak cukup duit nak sekolahkan anak2 ku...insya'allah...ada rezeki..kena usaha berlipat ganda lagi...

4. Takut hantu..tengok TV ..kalau ada cerita hantu..jgn harap aku tengok...tapi anak2 ku and darlingku suka...camana...???

5. Takut hilang darlingku..camana kalau dia takde nanti...kesian anak-anakku...

6. Kurang sifat.

7. Takut hilang kawan....aku tak ramai kawan rapat sebenarnya..susah kot nak rapat...hehehehhe

7 Lagu yg aku suka dengar buat masa sekarang:

1. Lagu-lagu fav abang la..mana taknya..dia selalu pasang radio..kekadang aku layan gak...

2. Lagu -lagu siti Nurhaliza...dari dulu sampai sekarang

3. Lagu yang keluar dari mulut Fara (my little princess) walaupun aku tak paham sepatah pun dia kata..ialah..baru 1 tahun 11 bulan kan...

4. Songs from Anuar Zain..tangkap syahdu..tak kesah la lagu apa pun..tapi mmg best..

5. Mmmm...apa lagi ek..

6. Lagu yg darling ku suka kot...

7. Takde lagi kot...mintak maap....

7 Perkara yg selalu aku sebut:

1. I think so.

2. Ye ke!

3. Ek Eleh.
4. Alaaaaaaaaaa.
5. Stupid
6. Mmmm..
7. Dunno

7 Perkara yang amat bernilai:

1. My anak2..Abang, Amirul and Fara Arianna and my darling

2. My mom and dad.
3. My watch from Guess-original and yg termahal yg aku pernah beli selain EMAS...
4. My work!..to be the best employee..boleh ke??? takpe..janji aku kerja..carik rezeki utk anak-anak.
5. Gave birth to Fakhruddin Arif, Amirul Aizat and Fara Arianna...experience yg takkan boleh bertukar ganti...
6. My family apart from the above
7 my FRIENDS......kawan yg mendengar keluhan ku..yg byk memberi nasihat...bak kata org...A shoulder to cry on..U know who U are..thanks....

7 Pertama kali dalam hidup saya:

1. 1st time jadik mama tahun 1995. umur muda tue...takpe..rezeki...
2. 1st time datang bulan masa darjah 6
3. 1st time duduk umah mak mertua..masa dlm pantang...byk hiccups ere n there..tapi boleh la survive..heheheh.
4. 1st time admit kat hospital paling lama (seminggu) masa mengandungkan Fara..dia nie naughty sikit dlm perut..malas nak gerak...
5. 1st time kerja lepas habis from 5..masa tue kerja wif my mom kat kindergarden..jadik cikgu sekolah..tapi kelas utk umur 2-4 tahun..bayangkan...tension, penat..tapi seronok la...
6. 1st time pakai spec masa umur 11 tahun...todate..kanta ku semakin menebal...
7. 1st time blogging in June 2008. itu pun tak byk post lagi...

7 Orang bertuah menjawab tag ini:

1-7: Kamu, kamu, kamu, kamu, kamu, kamu...eyhhh kamu la! ^_~

Sekian..sapa rasa diri dia nak buat tag nie..sila la...hehehehhe...kalau setakat menaip aje ok..tapi aku nak load gambar..mungkin lambat sikit la entry nya...mengelat ke?? entah....

2 comments:

Aida Narina said...

hi there! nice knowing u kak azlina ^_^. aida letak akak dlm list friends aida eyh.

Mama Azlina said...

Boleh aje..takde hal..lagi ramai le..kwn akak...
akak dah add aida dlm list akak tau!!! heheheheh

Lilypie Next Birthday Ticker
Lilypie 3rd Birthday Ticker

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin